Bye bonus, hello bucketlist: waarom incentives steeds vaker een reis worden

Ingrid Peters GSE The Agency

Ingrid Peters

Delen:

Cash als beloning? Dat kan veel beter! Die incentive is voor je het weet opgegaan aan boodschappen, belasting of een nieuwe vaatwasser. Niemand vertelt tien jaar later nog over die ene keer dat ze een bonus kregen van hun werkgever. Wil je medewerkers of klanten eens goed belonen voor hun prestaties?

Wat denk je van een ijskoude trip naar IJsland, een rally door de woestijn van Marokko of een culinaire tocht door Lissabon? Die verhalen worden wel onthouden en doorverteld. Aan vrienden, familie, collega’s en zelfs aan wildvreemden. Daarom doen incentives die draaien om beleving nu eenmaal veel meer. 

Van hebben naar ervaren

Generatie Y en Z hebben het allang door: spullen zijn leuk, maar verhalen zijn goud waard. Die nieuwe koptelefoon wordt vanzelf oud nieuws, de herinnering aan die party op een rooftop in Barcelona blijft hangen.

Slimme werkgevers snappen dat. Een incentive is niet meer alleen een ‘bedankt voor je inzet/loyaliteit’, het is een strategische tool om mensen te verbinden, te inspireren en nieuwe energie te geven. En om klanten fan te maken.

Experience is het nieuwe statussymbool

In een wereld waar je alles kunt googelen, is iets meemaken dat niet in de zoekresultaten staat, de echte luxe. Het zegt iets over jou en over het bedrijf dat het organiseert. Met de juiste bestemming, het juiste programma en die onverwachte twists, maak je een statement: wij zijn anders. 

En nee, je hoeft er niet altijd het vliegtuig voor te pakken. Van een waddeneiland in Nederland tot een fabriekshal die ineens een pop-up club blijkt te zijn: als het goed bedacht is, werkt het.

Van beloning naar brand story

Een incentive is geen losstaand cadeautje. Het is onderdeel van je employer brand, je relatiemarketing en je merkverhaal. Het laat zien waar je voor staat. Duurzaamheid? Kies voor treinreizen en lokale partners. Innovatie? Ga naar een stad waar technologie en creativiteit samenkomen.

Zo wordt de reis zelf een podium waarop je merk tot leven komt. En dat podium kan veel langer doorwerken dan de drie dagen dat je daadwerkelijk onderweg bent, mits je het goed aanpakt.

Go further to get closer

Bij GSE The Agency doen we niet aan 13-in-een-dozijntrips. Jouw team of klanten hebben al veel gezien. Dus kiezen we graag voor bestemmingen en concepten die verrassen. We combineren de juiste dosis avontuur met momenten van verbinding. Soms wat tegendraads, altijd goed doordacht.

Van brainstormen in een afgelegen hutje tot een VIP-tour achter de schermen van een internationaal sportevent: wij maken van reizen verhalen.

Denk je dat je alles al hebt gezien? Think again!

Laten we samen een incentive bouwen die meer doet dan je bestemming afvinken. Een reis die mensen dichter bij elkaar brengt en nog maandenlang the talk of the day is. 

Let’s go further to get closer.

Ingrid Peters
Project Manager

Get in touch

nl_NL